onsdag 19 januari 2011

som fisken i vattnet

Idag fick vi sitta på kontoret halva dagen. Det var skönt, för där inne finns det AC. Så vi slapp springa runt bland gästerna med svetten rinnandes i våra varma overaller. Vi gjorde menyer för buffékvällarna på svenska och finska. Det är rätt så mycket skandinaver på de båda hotellena var vi jobbar, det är trevligt.

Idag har jag testat thaiboxing för första gången i mitt liv. Jag hade nog inte så höga förväntningar innan träningen. Men jag måste nog erkänna att det var helt okej ändå. Trots att jag och min tränare inte kunde kommunicera med varandra överlevde jag utan större skavanker (och han var snygg!) så jag kan tänka mig att följa med igen. Tanja har dock ännu inte skridit till verket med sitt löfte. För er som inte vet så avskyr hon fisk typ mest av allt. Hon äter aldrig fisk. Vi skall nog gå in på nån lokal restaurang här inom en snar framtid och beställa in en saftig flundra!

Vi börjar känna av sju dagars jobb nu på raken, nu återstår bara tre dagar jobb så får vi vår efterlängtade day off! Can´t wait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar